Ordförande | ||||
namn | företag | epost | ||
Ordinarie ledamöter | ||||
namn | företag | epost | ||
Adjungerade | ||||
namn | företag | epost | ||
Revisor | ||||
namn | företag | epost | ||
Verksamhetschef | ||||
namn | företag | epost | ||
Bankgiro | ||||
Org.nr |
Inledning
Text om service
Text om kommunikationer
Kommunikationer T-bana
text om tunnelbana
Kommunikationer Buss
text om buss
Se tidtabeller för tunnelbana & buss på www.sl.se
Info om medlemsavgift
Du sparar tid och resurser eftersom företagsgruppen engagerar sig i viktiga frågeställningar som det enskilda företaget sällan har varken tid eller resurser till, tex infrastrukturfrågor, områdets gestaltning, p-platser, närservice eller andra förutsättningar för ett bra fungerande näringsliv.
Som medlem får du tillgång till bla:
Vill du ha mer information eller har du idéer om verksamheten, kontakta styrelsen eller kansliet!
Bli Medlem!
text
Att skapa en nyhet som skall publiceras direkt och enbart innehåller en rubrik med lite text är väldigt enkelt, men om man vill dröja med publiceringen eller vill infoga bilder och tabeller, arbeta med flera rubriknivåer och stilar, etc. så kan hjälp behövas.
Börja med att klicka på "Skapa Nyhet" här bredvid och så kommer hjälp att finnas där ni skapar nyheten.
Alla nyheter publiceras med en kort notis på "Hem-Sidan" och i dess helhet under "Nyheter" för respektive Företagsgrupp eller FGS.
Vilken eller vilka Företagsgrupper som nyheten gäller styrs genom det val ni gör för "Kategori".
SKAPA EN KALENDERHÄNDELSE
Att skapa en kallenderhändelse görs på liknande sätt som att skapa en nyhet, Skillnaden ligger i hur man anger tidpunkt och hur den blir publicerad.
Börja med att klicka på "Skapa Kalenderhändelse" här bredvid och så kommer hjälp att finnas där ni skapar händelsen.
Alla kalenderhändelser kommer att publiceras med en kort notis på "Hem-Sidan" och i dess helhet under "Kalendarium" för respektive Företagsgrupp eller FGS.
Vilken eller vilka Företagsgrupper som händelsen gäller styrs genom det val ni gör för "Kategori".
SKAPA och ändra INFORMATION
Skapa och ändra Information används tillsammans med Backend funktionen för att skapa ytterligare hemsidor under menyvalet "Om Oss".
Valet "Skapa och ändra Information" här till vänster har ingen egen hjälp, utan med kunskapen från att skapa en nyhet används den hjälp som ligger under rubriken Backend (nedan) för att skapa ett nytt menyval.
Skapa och ändra Information visar alla skapade artiklar (hemsidor) för den generella information som finns på Webbplatsen och från denna lista kan sedan artiklarna skapas och uppdateras.
HANTERA DOKUMENT
Hantera dokument används för att lägga upp dokument under de rubriker som visas under "Dokument", under menyvalet "Om Oss".
(detta går även att göra direkt där dokumenten ligger)
Dessa dokument läggs upp och hanteras som bilagor på en i övrigt tom hemsida.
Att lägga till ett dokument går till så här:
Att uppdatera en bilaga, eller ta bort den, görs direkt från listan av bilagor.
Två knappar till höger hanterar detta: Krysset = Ta bort, Pennan = Uppdatera.
Observera! Knappen "Nytt" som visas direkt under listan med rubriker används för att skapa en ny Rubrik / Hemsida för dokument
(och inte ett nytt dokument!)
Att lägga upp en ny rubrik går till så här:
Efter att ni tryckt på knappen "Nytt" och öppnat editorn - Ge denna sida enbart en Rubrik (och möjligen en kort text om rubriken inte kan formulera vad som skall återfinnas här).
Om denna rubrik skall vara öppen för alla besökare, använd nu Spara & Stänga för att lägga upp den.
Om denna rubrik skall vara öppen bara för styrelsemedlemmar, byt flik till "Publicera" och längst ner i listan för "Åtkomst", välj den grupp som skall få se denna dokumentrubrik och spar sedan på vanligt sätt.
BACKEND (MANAGER ADMIN)
Webbsystemet består av två huvudsakliga vyer: Frontend, d.v.s. själva Webbplatsen och Backend, vilket är det administrativa verktyget för systemet där man bygger och underhåller systemet.
FGS och FG administratörer använder detta för att hantera utskick av mail och FGS administatörer har även funktioner för att hantera menyval och mer avancerade funktioner för medlemsregistret.
Nedan visas hjälpen som finns tillgänglig för funktioner i Backend:
Guide till: Skapa Användare och Maillistor för utskick av mail
Guide till: Skapa och skicka mail till medlemsföretag
Föreningen Slakthusets Företag is an association for all businesses in Slakthusområdet.
What do we do?
TEXT
Contact us and we tell you more about how we can help you.
Phone
e-mail:
Vi arbetar framför allt med praktiska saker på både kort och lång sikt. Det är områden som är viktiga för företagen men som den enskilde företagaren ofta inte hinner med. Det kan gälla bland annat förljande:
För att detta skall ske på ett smidigt sätt håller vi hela tiden goda kontakter med stadens politiker och tjänstemän. En företagare skall alltid känna sig trygg att vända sig till oss med sina problem.
Akalla Företagsgrupp är medlem i paraplyorganisationen Företagsgrupperna Stockholm (FGS), som har ett mycket nära samarbete med Stockholms näringslivskontor Invest Stockholm. Genom detta medlemskap får vi en stark ställning i våra samtal och överläggningar med Stockholms stad
Gå till menyn BLI MEDLEM och fyll i din medlemsansökan.
Föreningen Slakthusets Företag