Vinsta Information

 

 

 Västerort vinner

 Informationstidningen Västerort Vinner gavs ut av VHV Företagsgrupp

Tidningen kom ut med fyra nummer per år från 1995 - 2016. På VHV kansli finns alla gamla nummer att läsa.

Tidningen ersattes 2017 med ett Nyhetsbrev som skickas ut via email och en Facebook-sida VHVFöretagsgrupp.

 

 

 



 

Bilagor:
FilBeskrivningFilstorlekSenast ändrad
Ladda ner den här filen (Hela tidningen 4. 2016X .pdf)Västerort Vinner 2016/4 4069 kB2016-12-22 15:27
Ladda ner den här filen (Västerort Vinner 3 2016.pdf)Västerort Vinner 3 2016.pdf 4458 kB2016-12-06 19:02
Ladda ner den här filen (Tidning 2 juni 2016 webb.compressed.pdf)Västerort Vinner nr 2 2016 927 kB2016-08-22 13:38
Ladda ner den här filen (Västerort Vinner nr1 2016.compressed.pdf)Västerort Vinner nr 1 2016 2038 kB2016-08-22 13:35
Ladda ner den här filen (Vinsta Vinner december 2015.pdf)Vinsta Vinner december 2015 1952 kB2016-01-19 12:29
Ladda ner den här filen (Tidning nr 3 webb 2015 (1) (1).pdf)Vinsta Vinner september 2015 4923 kB2015-10-06 12:43
Ladda ner den här filen (Vinsta Vinner nr 2 juni webb.pdf)Vinsta Vinner juni 2015  1205 kB2015-06-22 14:09
Ladda ner den här filen (VV nr 5 tryck 27 mars.pdf)Vinsta Vinner mars 2015 3136 kB2015-06-22 14:08
Ladda ner den här filen (Vinsta Vinner nr 4. 2014 sida.pdf)Vinsta Vinner november 2014  3796 kB2015-06-22 14:08
Ladda ner den här filen (Vinsta Vinner 3 webb.pdf)Vinsta Vinner augusti 2014  2939 kB2015-06-22 14:06

Kontakta vårt kansli

VHV Företagsgrupp

Kontaktperson: Bengt Jansson, 070-598 05 55

Postadress: Krossgatan 18, 162 50 Vällingby

Besöksadress: Krossgatan 18, 4 tr

E-post: bengt.jansson@spiderevent.se

Hemsida: www.fgs.nu/vinsta

 

 

Tillfällig text för menyer i vinsta

Tillfällig text för menyer i vinsta

Företagsgruppen finansieras huvudsakligen via en årsavgift som består av två delar, en avdragsgill serviceavgift och en medlemsavgift. Årsavgiftens storlek bestäms av årsmötet.

För att ge alla företag, små som stora, möjlighet att vara medlemmar har årsmötet beslutat att avgiften beräknas efter företagets storlek med antalet anställda som beräkningsgrund. För kommersiella fastighetsbolag/förvaltare beräknas årsavgiften efter företagets lokalyta i området.

Övriga intäktskällor är ett frivilligt verksamhetsstöd utöver årsavgiften samt medel som används till gemensamma projekt, t ex marknadsföring av området, kvalitets- och miljöprojekt mm.

Överskott i verksamheten avsätts i kommande pågående eller kommande projekt.
Avgiften för verksamhetsåret är (exkl. moms):

1. FÖRETAG I OMRÅDET

1-19 anställda 1500: - 
20-99 anställda 1700: - 
100- anställda 2500: –

2. KOMMERSIELLA FASTIGHETSÄGARE. 

Kommersiella fastighetsägare faktureras en serviceavgift baserad på antalet kvadratmeter uthyrbar lokalyta. 

1-9.999 kvm 1700:- 
10.000- kvm 2500:- 

3.FÖRETAG UTANFÖR OMRÅDET. 

Medlemsavgiften för externa företag följer samma ”trappa” som företag inom Vinsta, Hässelby och Vällingby.

medlemsförmåner-hemsida

 

Vad innebär ett medlemskap i VHV Företagsgrupp?

För det första innebär det att du får hjälp att marknadsföra ditt företag
Vi hjälper ditt företag att profilera er verksamhet genom våra olika kanaler. Vårt mål är att detta utmynnar i att våra medlemmar kan ta del av varandras varor och tjänster. Nedan kan du läsa om några av våra marknadsförings kanaler.

Nyhetsbrev som går ut via email till medlemsföretagen.

Vår hemsida, www.fgs.nu/vinsta, där du finns med i vårt medlemsregister med länk till egen hemsida. Ditt företag och dina produkter/tjänster är sökbara med fritextsökning. VHVs hemsida är länkad till ett antal hemsidor som ökar marknadsföringsvärdet.

Facebooksida https://www.facebook.com/vhvforetagsgrupp/ där vi löpande presenterar vad som är på gång och vad VHV har gjort.

Ett socialt och affärsmässigt nätverk där du har möjlighet att presentera ditt företag på nätverksluncher, delta i årsmöte, höstmöte, m.m. där aktuella och viktiga frågor tas upp.


För det andra blir ditt företag starkare genom samverkan
Företagsgruppen engagerar sig i viktiga frågor som det enskilda företaget sällan har
vare sig tid eller resurser till. Vi samverkar bl.a. med Stockholm Business Region, Företags Grupperna Stockholm, Stadsbyggnadskontoret, Exploateringskontoret, Trafikkontoret, Handelskammaren, polisen, stadsdelsnämnd och förvaltning.

Vi förhandlingar med olika parter, t.ex. staden och dess förvaltningar, myndigheter och andra företag. Det kan gälla utvecklingsprojekt för vår närmiljö, förbättrade kommunikationer lika väl som upphandling av gemensamma tjänster som t.ex. områdesbevakning och skyltning. 

För det tredje får du som medlem tillgång till
⦁ Företagsgruppens kansli  
⦁ Tillgång till företagsgruppens hörsal  och lokaler (kontakta kansliet).
⦁ Styrelsens och kansliets omfattande nätverk av viktiga personer inom staden, stadsdelsförvaltning och nämnd, företag och organisationer.
⦁ Hjälp med lokalförmedling via mycket goda kontakter med områdets kommersiella fastighetsägare.
⦁ Företagsgruppens engagemang i säkerhetsfrågor som områdesbevakning, Samverkan mot Brott och Lokala Brottsförebyggande Rådet. Nära samarbete med polisen.
⦁ Väktarrapporter dagligen via mail till alla som har områdesbevakningsavtal.
⦁ Möjlighet att abonnera på skyltplats på områdets Informationstavlor (3 st).
⦁ Yttre upprustning i Vinsta via Gestaltningsprogrammet med bl.a. Infotorn, gatunamnsskyltar, träd, buskar, p-platser, boulebana/uteplats, m.m.
⦁ Bättre tillgänglighet till allmänna kommunikationer genom normaltrafik på T-banestation Johannelund och ny busslinjedragning längs Krossgatan.

⦁ Att skrotbilar regelbundet anmäls och forslas bort ur området.
⦁ Områdesvandring med fastighetsägare, stadsdelen, gatukontor, exploateringskontoret med syfte att hålla Vinsta rent och tryggt.
⦁ Utvecklingsprojekt som berör samverkan, miljö, utbildning och säkerhet.
⦁ Trasig gatubelysning anmäls och åtgärdas.

Vill du ha mer information eller har du idéer om verksamheten, kontakta styrelsen eller kansliet!

Bli Medlem!

Lediga lokaler i Vinsta-Hässelby-Vällingby finner du genom att klicka på objektvision nedan.

20181122 Objektvision logotyp högupplöst

 

SKAPA EN NYHET

Att skapa en nyhet som skall publiceras direkt och enbart innehåller en rubrik med lite text är väldigt enkelt, men om man vill dröja med publiceringen eller vill infoga bilder och tabeller, arbeta med flera rubriknivåer och stilar, etc. så kan hjälp behövas.

Börja med att klicka på "Skapa Nyhet" här bredvid och så kommer hjälp att finnas där ni skapar nyheten. 

Alla nyheter publiceras med en kort notis på "Hem-Sidan" och i dess helhet under "Nyheter" för respektive Företagsgrupp eller FGS.
Vilken eller vilka Företagsgrupper som nyheten gäller styrs genom det val ni gör för "Kategori".   

SKAPA EN KALENDERHÄNDELSE

Att skapa en kalenderhändelse görs på liknande sätt som att skapa en nyhet, Skillnaden ligger i hur man anger tidpunkt och hur den blir publicerad.

Börja med att klicka på "Skapa Kalenderhändelse" här bredvid och så kommer hjälp att finnas där ni skapar händelsen.

Alla kalenderhändelser kommer att publiceras med en kort notis på "Hem-Sidan" och i dess helhet under "Kalendarium" för respektive Företagsgrupp eller FGS.

Vilken eller vilka Företagsgrupper som händelsen gäller styrs genom det val ni gör för "Kategori".  

SKAPA Och ändra INFORMATION

Skapa och ändra Information används tillsammans med Backend funktionen för att skapa ytterligare hemsidor under menyvalet "Om Oss".

Valet "Skapa och ändra Information" här till vänster har ingen egen hjälp, utan med kunskapen från att skapa en nyhet används den hjälp som ligger under rubriken Backend (nedan) för att skapa ett nytt menyval.

Skapa och ändra Information visar alla skapade artiklar (hemsidor) för den generella information som finns på Webbplatsen och från denna lista kan sedan artiklarna skapas och uppdateras.  

HANTERA DOKUMENT

Hantera dokument används för att lägga upp dokument under de rubriker som visas under "Dokument", under menyvalet "Om Oss".
(detta går även att göra direkt där dokumenten ligger)

Dessa dokument läggs upp och hanteras som bilagor på en i övrigt tom hemsida. 

Att lägga till ett dokument går till så här:

  1. Öppna listan över rubriker (hemsidor) med valet här till vänster "Hantera Dokument".
  2. Från denna lista, öppna den rubrik (hemsida) där ett dokument skall bifogas genom att klicka Ändra (till höger)
  3. Texteditorn för en hemsida öppnas, men i detta fall skall enbart funktionen för Bilagor användas - Klicka därför på Lägg till bilaga (längst ner) 
  4. Följ anvisning för att ladda upp en fil, och ge sedan filen möjligen en beskrivning (andra val skall ignoreras) och godkänn detta - Dokumentet är nu uppladdat!

Att uppdatera en bilaga, eller ta bort den, görs direkt från listan av bilagor. 
Två knappar till höger hanterar detta: 
Krysset = Ta bort, Pennan = Uppdatera.

Observera! Knappen "Nytt" som visas direkt under listan med rubriker används för att skapa en ny Rubrik / Hemsida för dokument
(och inte ett nytt dokument!)

Att lägga upp en ny rubrik går till så här:

Efter att ni tryckt på knappen "Nytt" och öppnat editorn - Ge denna sida enbart en Rubrik (och möjligen en kort text om rubriken inte kan formulera vad som skall återfinnas här).

Om denna rubrik skall vara öppen för alla besökare, använd nu Spara & Stänga för att lägga upp den.

Om denna rubrik skall vara öppen bara för styrelsemedlemmar, byt flik till "Publicera" och längst ner i listan för "Åtkomst", välj den grupp som skall få se denna dokumentrubrik och spar sedan på vanligt sätt.

BACKEND (MANAGER ADMIN)

Webbsystemet består av två huvudsakliga vyer: Frontend, d.v.s. själva Webbplatsen och Backend, vilket är det administrativa verktyget för systemet där man bygger och underhåller systemet.

FGS och FG administratörer använder detta för att hantera utskick av mail och FGS administatörer har även funktioner för att hantera menyval och mer avancerade funktioner för medlemsregistret.

Nedan visas hjälpen som finns tillgänglig för funktioner i Backend:

Guide till: Skapa Användare och Maillistor för utskick av mail

Guide till: Skapa Mail och Listor för MailChimp

Guide till: Skapa och skicka mail till medlemsföretag

VHV Företagsgrupp is an association for all businesses in Vinsta, Hässelby and Vällingby districts. 

What do we do?
We work in the interest of the businesses to create the best possibilities for the companies. It is important to be involved in the planning process of Stockholm. We work together with the different departments managing our town. Information to our members is a key factor. Information is distributed via mail or on special information meetings. Infrastructure and building plans are often discussed on these meetings.

Contacts

Maria Engström, Chariman of the Board,

Cell phone: +46 70 567 1727

Mail: marie.enstrom@sequitur.se

 

Linda Karlsson, VHV Office,

Cell phone: +46 72 017 5061

Mail: info@vinsta.com

 

 

    

Ingen verksamhet blir bättre än vad dess medarbetare 
förmår uträtta.
 
Vinstaföretag först i Sverige med
 
Investors in People

Investors in People är en modern metodik med syfte

  • att koppla företagets kompetensutveckling till verksamhetsplanen
  • att öka företagets konkurrens- och attraktionskraft
  • att stärka företagets verksamhet och dess medarbetare
  • att öka engagemanget och motivationen
  • att stärka medarbetarnas anställningsbarhet

Succé i Storbritannien
I Storbritannien har över 40.000 företag och organisationer med närmare 10 miljoner medarbetare arbetat med IiP. Tony Blair anser att detta koncept varit en av de främsta framgångsfaktorerna för både näringslivet och den statliga och kommunala förvaltningen under senare år. Han vill göra IiP till EU-standard. I Sverige har en serie pilotprojekt genomförts och en utvärdering genom Personalekonomiska institutet vid Stockholms universitet är klar. En svensk lansering står för dörren med bl a Kommunförbundet som en tung huvudintressent.

IiP:s grundprinciper
IiP:s grundprinciper formuleras i 12 indikatorer som är kriterier i hela IiP-processen fram till certifiering. Grundbulten i IiP-programmet är den starka kopplingen mellan verksamhets- och kompetensplaneringen. IiP-indikatorerna sammanfattar på ett strukturerat och mycket praktiskt sätt de kritiska framgångsfaktorerna i alla former av verksamhet. Företag som motsvarar de 12 indikatorerna har efter certifiering rätt att som IiP-företag använda den officiella logotypen.

Pilotprojektet i Vinsta
Under våren 1999 startade arbetet med att få fram intresserade och kvalificerade företag som skulle ingå i pilotprojektets grupp för små- och medelstora företag. Projektet initierades av Hässelby-Vällingby stadsdelsnämnd som tillsammans med ett antal kvalificerade konsulter, Vinsta Företagsgrupp och Svenska ESF-rådet stött och genomfört projektet. Pilotprojektet finansierades med EU Växtmål 4-pengar och syftet har varit att anpassa IiP för den svenska arbetsmarknaden och svenska språk- och kulturförhållanden innan lansering i bred skala sker i Sverige. Detta görs med start hösten 2001 (se IIP i Sverige).
Pilotprojektet slutfördes i juni 2001 och i samband med detta IiP-certifierades tre företag som ingått i Vinstagruppen.

Certifierade företag (referensföretag)

PP Polymer Ann-Christin Paul
tel 445 53 00 
www.pppolymer.se
Celsius 
Metech AB
Mats Karlsson
tel 620 06 30
www.celsiusmetech.com
Törngårdens 
Autism Center
Jesper Hållén
tel 38 77 76
www.torngardens-autismcenter.se

IiP i Sverige
Arbetet med att etablera en organisation för IiP i Sverige pågår för fullt och under första halvåret 2002 förväntas organisationen vara på plats för att då leda den fortsatta utvecklingen av IiP i Sverige. IiP Konsulter i samverkanhar fått uppdraget av IIP UK att, fram tills den nya organisationen är på plats, stödja IiP-utvecklingen i Sverige.

IiP Konsulter i samverkan består av ett antal fristående konsulter i ett tätt sammanhållet nätverk. Nätverket grundar sig på en stark gemensam övertygelse att Investors in People är ett väl fungerande, effektivt och okomplicerat sätt för företag och organisationer att uppnå större framgång
Konsulterna i nätverket är utbildade och erfarna IiP-rådgivare som varit engagerade i arbetet som lett fram till certifieringen av de första IiP-företagen i Sverige.

För mer information om Investors in People och hur Du gör för att bli en "Investor in People" kontakta:

Per Olov Dahlgren Per Olov Dahlgren Konsult info@peodahlgren.se
Jan-Owe Modéer LEFAB Företagskonsult jan-owe.modeer@lefab.se
Hans Nordh HNM - Hans Nordh Management hans.nordh@swipnet.se
Jan Tallmark Tallmark Konsult jan@tallmark.se
     
Investors in People UK www.iipuk.co.uk
Investors in People  

Vad innebär ett medlemskap i Vinsta Företagsgrupp?

För det första innebär det att du sparar tid och resurserBecome-A-Member

Företagsgruppen engagerar sig i viktiga frågor som det enskilda företaget sällan har vare sig tid eller resurser till. Vi samverkar bl.a. med Stockholms Business Region, FöretagsGrupperna Stockholm, Stadsbyggnadskontoret, Exploateringskontoret, Trafikkontoret, Handelskammaren, stadsdelsnämnd och förvaltning.

 

För det andra blir ditt företag starkare genom samverkan 
Vid förhandlingar med olika parter, t.ex. staden och dess förvaltningar, myndigheter och andra företag. Det kan gälla utvecklingsprojekt för vår närmiljö, förbättrade kommunikationer lika väl som upphandling av gemensamma tjänster som t.ex. områdesbevakning.

För det tredje får du som medlem tillgång till

  • Företagsgruppens heltidsbemannade kansli.
  • Föreningstidningen Vinsta Vinner där du också har möjlighet att profilera företaget i artiklar och genom att annonsera till medlemspris. VV utkommer 4 ggr per år.
  • Vår hemsida, www.vinsta.com, där du finns med i vårt register med länk till egen hemsida. Ditt företag och dina produkter/tjänster är sökbara med fritextsökning.
    VFGs hemsida är länkad till ett antal hemsidor som ökar marknadsföringsvärdet.
  • Gratis adressetiketter för egna utskick till medlemsföretag.
  • Ett socialt och affärsmässigt nätverk genom medlemsmöten (årsmöte, höstmöte, lunchträffar, m.m.) där aktuella och viktiga frågor tas upp. Föredragshållare från staden, näringslivet och organisationer.
  • Styrelsens och kansliets omfattande nätverk av viktiga personer inom staden, stadsdelsförvaltning och nämnd, företag och organisationer.
  • Hjälp med lokalförmedling via mycket goda kontakter med områdets kommersiella fastighetsägare.
  • Företagsgruppens engagemang i säkerhetsfrågor som områdesbevakning, Samverkan mot Brott och Lokala Brottsförebyggande Rådet. Nära samarbete med polisen.
  • Möjlighet att abonnera på skyltplats på områdets Informationstavlor.
  • Möjlighet för dig och ditt företag att vara med och påverka näringslivsförutsättningarna i området.

För det fjärde har föreningen initierat/medverkat till

  • Yttre upprustning i Vinsta via KOM-projktet med bl.a. Infotorn, gatunamnsskyltar, träd, buskar, p-platser, boulebana/uteplats, m.m.
  • Bättre tillgänglighet till allmänna kommunikationer genom normaltrafik på T-banestation Johannelund och ny busslinjedragning längs Krossgatan.
  • Namnbyte från Johannelunds industriområde till Vinsta företagsområde.
  • Att skrotbilar regelbundet anmäls och forslas bort ur området.
  • Utvecklingsprojekt som berör samverkan, miljö, utbildning och säkerhet.
  • Trasig gatubelysning anmäls och åtgärdas.
Bli medlem?
I vårt 
medlemsregister kan du se vilka företag som redan är medlemmar.

 

omr sky skyltSom företag med verksamhet inom Vinsta företagsområde har Du möjlighet att skylta med Ditt företagsnamn på områdets två informationstorn (vid Skattegårdsvägen/ Bergslagsvägen och Krossgatan/Lövstavägen) och på informationsskylt vid tunnelbaneentrén.

Företagsgruppen har under 2005 tecknat samarbetsavtal med Focus Neon AB avseende nytt skyltsystem i Vinsta. Focus ansvarar för abonnemangsavtal, skylttillverkning, fakturering, drift, underhåll och skötsel.

För mer information om skyltar, abonnemangssystem, priser och anmälan kontakta.

 

Image5

 

 Kommersiella fastighetsägare i Vinsta, Hässelby och Vällingby

.

Vinsta, Hässelby och Vällingby har ett rikt innehåll av kontor, restauranger, skolor, detaljhandel, stormarknader och tillverkningsverksamheter. Med bra kommunikationer, låga hyror och områdets potential med Förbifarten är Vinsta, Hässelby och Vällingby ett attraktivt läge för företag.

 
 Du som söker lokaler i Vinsta Hässelby och Vällingby  kan antigen:

 

1.                         Kontakta fastighetsägarna direkt (se lista nedan)

 2.                        Kontakta kansliet ( så skickar vi ut en förfrågan till fastighetsägarna)

 

Fastighetsägare 

Telefon nr 

KF Fastigheter AB 010-743 43 00
Univentor AB 08- 82 10 75
Stenmjölet 4 AB 070 538 29 58
Ekenman Fastighet AB 08-563 064 00
Fabamo AB 08-38 01 92
Klövern  08-400 500 95
Fastpartner  08-562 517 05
Stendörren  08-121 317 00
Estanscia Fastigheter  08-545 858 80
Atlasmuren  08-545 422 10
Balder  020-151 151
Puvi AB 08-795 82 42
Mark Bartholdsson Fastigheter

08-765 70 19

 
Tillgren Fastighets AB

08-37 92 48

 

 

VHS Verksamhetsplan 2017 hittar du längs ned på första sida som PDf file.

 

Styrelsen

Den aktiva företagsföreningen – VHV företagsgrupp

VHV Företagsgrupp bildades 1995 och är en ideell företagsförening. VHV Företagsgrupp är en mycket aktiv förening som organiserar företag och fastighetsägare, geografiskt verksamma i Vinsta, Hässelby och Vällingby. Företagsgruppen består av sina medlemmar som på årsmötet i mars varje år väljer en styrelse om högst nio personer, revisorer och en valberedning. Till styrelse och kansli finns ett antal projekt knutna. Styrelse och kansli arbetar efter en verksamhetsplan.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ny ordförande och ny styrelse för VHV Företagsgrupp

Den 18 april valdes en ny ordförande och styrelse för VHV Företagsgrupp:

 

Ordförande ett år

  • Robert Österdahl, Hesselby slott             Nyval till 2026

Ordinarie Ledamöter 2 år

  • Eric Nolerstedt, Handelsbanken             Kvarstå till 2025
  • Petra Kratz, Kratz Redovisning              Kvarstår till 2025
  • Christina Engström, Corem                    Nyval till 2025
  • Ola Lidfelt, Libeno                                  Nyval till 2026

Adjungerade ledamot, (1 år)

  • Catarina Klockrud, Hässelby-Vällingby stadsdelsförvaltningen

Revisor/revisorssuppleant, (1 år)

  • Håkan Rosander (revisor)                     Omval till 2025
  • Kjell Lindvall (revisorssuppleant)           Omval till 2025

--------------------------------------------------------------------------------

Årets lokala företag 2023 i Hässelby-Vällingby - är utsedda

 

Foto: Prisutdelning 2022 i Liljeholmen

Vid mingelmässan den 23 november i O´Learys lokaler i Vällingby centrum utsågs Årets lokala företag. Vinnarna bland 35 nominerade företag blev:

  • Årets lokala småföretagare, GERORGES KLIPP & BARBERSHOP 
  • Årets lokala trygghetsskapande företag, RUCCOLA PIZZERIA 
  • Årets lokala innovativa företag, DENNIS KÖTT 
  • Årets lokala Företagare, FRED TRAFIKSKOLA 

Ett stort grattis till alla vinnare och till alla företag som blev nominerade.  

 

Länkar från evenemanget (Bättre Stadsdel) med bilder och texter..

https://www.battrestadsdel.se/arets-lokala-foretag-hasselby-vallingby/bilder-premiar-for-arets-lokala-foretagare-i-hasselby-vallingby-sa-sag-det-ut/

https://www.battrestadsdel.se/hasselby-vallingby/bilder-arets-lokala-foretag-2023-i-hasselby-vallingby-har-ar-alla-vinnarna/?_thumbnail_id=114511

 

Årets Lokala Företag är en utmärkelse som arrangeras av Företagsgrupperna i Vinsta-Hässelby-Vällingby, lokala nyhetssajten Bättre stadsdel och de lokala stadsdelsförvaltningarna i Hässelby-Vällingby.

 

______________________________________________________________________________________________________________________

 

Välkommen till VHV Företagsgrupp

 

Vår vision är att göra Vinsta, Hässelby och Vällingby till Stockholms intressantaste affärsområde!


Nätverkande och marknadsföring står högt på agendan inom många företag. 
VHV Företagsgrupp vill vara en del i detta och bistå företagen där det är möjligt. Vi genomför därför nätverksluncher, företagsmarknader, seminarier, och möjlighet för medlemmar att synas i våra olika kanaler.

 

VHV företagsgrupp kommer under 2024 att utöka samarbetet av stadsutvecklingsprogrammet Vinsta-Johannelund, se länk https://vaxer.stockholm/omraden/stadsutvecklingsomraden/vinsta-johannelund/

VHV Företagsgrupp kommer att fortsätta arbeta sitt framgångsrika arbete med Platssamverkan tillsammans med Fastighetsägarna, Stockholms Stad och andra olika intressenter. Från och med 2024 kommer Platssamverkan att projektledas av Hässelby-Välling SdF.

VHV företagsgrupp arbetar med att försöka ge företag de bästa förutsättningarna för att driva verksamhet i Vinsta Hässelby och Vällingby. Vi arbetar aktivt och engagerar oss i frågor som kan ha avgörande betydelse för verksamheter i stadsdelen.

VHV företagsgrupp arbetar med frågor som bla rör infrastrukturen, upprustning av området, kollektivtrafiken, säkerhetsfrågor och nyetableringar.

Vi arbetar med kontakter mellan företag, Stockholm stad, myndigheter och andra organisationer.
Det är viktigt för oss att informationsflödet mellan olika instanser fungerar väl.

 

      

 


 

 

Förbifart Stockholm
Klicka på : E4 Förbifart Stockholm i Vinsta, Lunda, Hässelby, Hjulsta, Akalla och Häggvik - www.trafikverket.se

för att få den senaste informationen om förbifarten 

 

Trafikverket hemsida

 

 

 


 

 

            

 


 

 

VHVs Presentationsfilm 
Se vår film och få en bättre förståelse för hur vi kan hjälpa ditt företag

 

 

 

Bilagor:
FilBeskrivningFilstorlekSenast ändrad
Ladda ner den här filen (Totalt Medborgare Stadsdelen .pdf)Slutrapport Sommartorget 2023, Medborgare 4504 kB2023-08-30 20:34
Ladda ner den här filen (Företag TOT.pdf)Slutrapport Sommartorget 2023, Företagsanlys 3688 kB2023-08-30 20:33
Ladda ner den här filen (Sommartorget 2023 slutrapport .pdf)Slutrapport Sommartorget 2023 707 kB2023-08-30 20:32
Ladda ner den här filen (Vinsta-Johannelund Företagarförening 9 nov.pdf)Planarbete Vinsta nov 2020Planarbete Vinsta nov 20208582 kB2020-11-09 20:22
Ladda ner den här filen (InvestSthlm läget .pptx)Tillväxt, ranking och konjunktur 3073 kB2020-10-10 11:13

FGS Nyheter

  Till alla medlemmar i företagsgrupperna i Stockholm! Välkommen att delta i ett digitalt seminarium om Svensk Handels säkerhetsapp. Företagsgrupperna VHV, Liljeholmen och...

FöretagsGrupper Nyheter

Nu är nomineringen slutförd till Årets lokala företag i Hägersten-Älvsjö.  Vi har fått 181...
Nu är nomineringen slutförd till Årets lokala företag i Hägersten-Älvsjö.  Vi har fått 181...

FGS Kalendarium

Inga händelser

FG Kalendarium

10dec
Styrelsemöte Fg Liljeholmen
tisdag, 10 december 2024, 11:30 - 13:30
Go to top